ShoutMix chat widget

Kerana halaman desa, sanggup kutempuhi

assalamualaikum semua..
buat semua pelajar ipta semestinya mengetahui cuti mid sem dah bermula 
apa-apa hal aku ucapkan tahniah la  dapat cuti termasuk diri aku sendiri


so, selepas habis je kelas tapak pagi khamis itu, macam biasa terus sahaja balik ke rumah sewa dan mengemas barang
macam biasa la brg yg aku bwk balik ialah laptop(wajib), baju, boxer,dan pencuci muka.
tepat jam 10.30 am aku pon bertolak

dari dungun ke cherating mengambil masa selama 1 jam. tahniah cuti kerana membasahkan diri aku ditimpa hujan
sampai kat cherating dan singgah kat petronas : leklu rehat2 dalam 15 minit pon aku sambung perjalanan. peh cuaca agak mengerikan. kuat gile angin. ah lantaklah janji sampai rumah..
sampai je kat simpang balok-highway aku pon berfikir" nak masuk highway ke wane?" ah bahan higway je la..malas aku nak sendat2 ngan keter ni..dan aku po streeet je masuk higway-ikut pelabuhan-permatang badak dan tembus gambang.


sampai kat gambang je: terima kasih lagi cuaca makin tidak mengizinkan. alang-alang dah basah baik aku redah je kan? dengan kudrat motor kapcai ku redah jugak. cilok-sana, cilok sini..haha minyak dah kering la plak.. singgah dulu kat caltex  
lepas je tuang minyak 4 ringgit tanpa membuang masa stat moto dan gerak : aku bermonolog lagi: "higway ke jalan lama?" ahh higway je.
memang cuaca mengizinkan aku pada masa itu.. betooll mengizinkan aku untuk bermain hujan sepuasnya di highway gambang. sampai exit maran baru hujan berhenti.
baki perjalanan kalau dari maran ke jengka adalah dalam 40 minit lagi..
fuhh , aku bernasib baik, tak hujan dah..street je jalan sampai rumah..

pit pit pit..
assalamualaikumm mak, amin dah balik

Aku sampai pukul 3.15

0 komen pengulas setia:

Post a Comment

komen aje la dan sila tinggalkan jejak link anda kat sini