ShoutMix chat widget

sabun di bilik mandi ops! : basuh baju


entri kali ini aku nak cerita pasal cuci-cuci mencuri pakaian
buat semua orang kita tidak terlepas daripada mencuci pakaian (betul kan?)
dalam entri ini aku berfikir:

  • rajin ke basuh pakaian anda?
  • basuh macam mana?
  • jenis sabun ape korang pakai?





megikut pendapat aku lah kan..

bagi yang telah berkeluarga 

akan basuh baju pakaian setiap hari  dan pastinya memiliki mesin basuh yang berjenama..keh3

jadi bagi yang masih bujang macam aku ni?? 

pastinya akan terbahagi kepada 3 iaitu:
  • basuh  hari-hari
  • basuh apabila pakaian dah berlambak-lambak kat baldi
  • menggunakan jalan mudah dengan menghantarkan di dobi berdekatan






macam mana yek nak basuh pakaian yang kotor ni?
  • ialah dengan menggunakan mesin basuh .isi, picit-picit suis dan siap
  • dengan memberus bersungguh-sungguh.bagi mereka yang nak bersenam, boleh gunakan cara ini
  • hanya perlu merendam pakaian anda didalam baldi selama beberapa jam.ditambah dengan memijak-mijak pakaian tersebut . (aku suka cara ni) hahaha
  • hantar dobi jek..senang 
sabun aper korang pakai..

 x kisah pon sabun ape...

  • sabun buku
  • sabun serbuk 
  • sabun botol
yg penting bersih..


apa-apa hal layan komik ni jap...

assalamualaikum..





0 komen pengulas setia:

Post a Comment

komen aje la dan sila tinggalkan jejak link anda kat sini