ShoutMix chat widget

Tutorial mudah nak tukar translate dengan google

Assalamualaikum sume!! kepada mereka- mereka terutamanya pelajar- pelajar, he......
korang kalau ada tugasan mesti kena cari research kan ? pastu pegi la searching kat internet, cari punyer cari tup tup.. ha!! hambik ko yg ada cume english version aje.. letih la pastu bukak kamus nak translate kan?? .aku ada gak tengok segelintir yang agak bijak juga lah dia pakai laman web ini citcat tapi bagi aku dia punyer loading slow la..

jadi aku ada saje- saje klik-klik kat google page tu ,(yang dah tau tu xpelah janji aku nak citer gak kat yang taktau ni...info ni!)  aku jumpa lah cara mudah nak translate bahasa, siap web skali boleh tukar! tak ke mudah gitu??? ok lah ko tengok aje gambar ini..
p/s kalau tak jelas klik aje gambar..!





Ok pertama kali korang bukak google dulu..(xkan xtau kot google!!)


pastu pergi kat translate web page dan tulis la url web dan settingnya pastu, translate la!


ini contoh page blog aku..hahaha



dan...tada!! kan dah tukar



dan ini kalau korang nak translate ayat  okay..


pastu...translate la!! tengok bawah tu..kan jadi..hehe




dan ini adalah tutorial yang aku jumpa kat internet..arsyaweb aku x tukar bahasa dia (malas la.)


tak nampak?? klik aje

okaylah itu saje tutorial aku,, kalau yang dah tahu itu xpelah yek aku nak bgtau je.=p yang baru tahu jadikan ini satu imformasi berguna buat anda,, okaylah..
assalamualaikum

1 komen pengulas setia:

Asfan Ash said...[Reply to comment]

baca dalam english lagi bagus sebabnya biasanya benda2 sains ni kalau translate dlm Bm akan jadi amat pelik dan nonsense

Post a Comment

komen aje la dan sila tinggalkan jejak link anda kat sini