ShoutMix chat widget

Nasi kerabu , sedap ke?

Ada yang  kenal dengan nasi kerabu? popular gak la makanan ni kalau kat terengganu dengan kelantan. nasi ini warna biru- biru dan dicampur kerabu dan ulam-ulaman. lepastu campur sambal budu@belacan dan kuah ayam percik. sedap dimakan dengan lauk seperti ayam percik, ikan goreng,daging percik,ikan kering , solok lada dan jeruk bawang putih. kalau kat dungun ni selalunya aku makan nasi kerabu kat depan poli je. boleh tahan la harga dia, Rm3.50, sedap gak, dan paling penting, fresh. tak rugi kalau korang pergi tau.*pomot.jap.


ni kedai dia , betul-betul depan poli
credit to  redzuansalleh



Haritu aku pergi pasar malam, saje nak makan nasi kerabu, beli la nasi kerabu kosong,lauk senang je, ayam goreng, cukup. hahah baru aku tau, harga dah naik, dulu Rm1.50 sekarang dah Rm2..hampeh tol.


p/s : dah lama tak makan nasi kukus ayam rempah...perghh

1 komen pengulas setia:

CikBulat said...[Reply to comment]

nASi kerabu memang sedap okey. HAHA.
CB slalu makan masa kat kolej, waktu sem 1. tp da muak lah. HAHHAA

Post a Comment

komen aje la dan sila tinggalkan jejak link anda kat sini