ShoutMix chat widget

Tip untuk aku dan mereka..anda??

Assalamualaikum!!!

macam biasa aku ni tak retilah sangat nak menulis dan berhujah dengan panjang lebar..jadi aku nak ceritakan sedikit perkara-perkara yang perlu korang tahu ..
sharing is caring kan?? okay, let's go to the topic!!


1. Kenapa kita tak boleh makan sebelum tidur?- ini disebabkan jika kita makan sebelum tidur, badan kita akan menjalankan proses penghadaman. ini bermakna semasa kita tidur badan kita akan bekerja, maka disebabkan itulah tidur akan terganggu dan hasilnya, kita tidak akan mendapat tidur yang berkualiti..(bangun pagi tidur dah lama tapi rasa tak puas lagi)

2.Kenapa kita perlu makan sebelum mandi?- ini disebabkan jika kita makan dan selepas itu kita mandi, makanan yang kita makan akan sejuk dan ini menyusahkan serta melambatkan lagi proses penghadaman, hasilnya perut kita akan berasa tidak selesa dan kemungkinan boleh menjadi muncit...ahakzz..

3.Kenapa perlu kita memberi salam sebelum memasuki rumah?- Macam pensyarah aku kata, apabila kita keluar rumah kemungkinan makluk-makluk lain (nates) bukan alien tau!..akan mengikuti kita (stalker la kowt!)
jadi bila kita bagi salam sebelum masuk rumah, secara otomatiknya makluk tersebut akan kena kick dari rumah korang..

4. Kenapa kita tak boleh main mesej masa study?- menurut hukum alam semesta, (hehehe) tahap konsentrasi seseorang apabila study hanya akan dicapai selepas 15 minit study..dah kalau main mesej aje, bilenye nak consentrate wei? , ahakz...

okaylah ini saja untuk entri kali ini...kalau tiada aril af melompat bintang aral melintang ,
entri-entri yang bernas akan muncul lagi..

Assalamualaikum..=p
,

1 komen pengulas setia:

Aesya Zealous said...[Reply to comment]

patutlah aku buncit!!! ahahahhaa!!!

Post a Comment

komen aje la dan sila tinggalkan jejak link anda kat sini