ShoutMix chat widget

Kenapa ni?

Alluw , kenapa ni ?
cett apa yang aku mengarut ni?haha ok hambek ko entri paling mengarut akan ditulis kejap lagi..hehe




ops!! jangan terkejut sampai terlopong yek!

Facebook

Kenapa orang suke guna facebook?   bak kata En mohd suhaimi la kan (aku ambik sikit je yek)


"Apa yang saya suka mengenai facebook ialah, ianya cepat, mudah dan ringkas… di facebook saya boleh berkongsikan tips-tips yang ringkas kepada kawan-kawan. Boleh bertanyakan soalan dan pendapat yang ringkas-ringkas dan  mendapat reply yang pantas , lebih-lebih lagi jika bilangan rakan anda sangat ramai macam saya."


p/s facebook cepat dan mudah, pehh kalau nak bukak cth friendster aku makan nasi pon x siap loading lagi ,,, cett!


Google Chrome dan mozilla firefox 

Kenapa kena pakai gugel crome dan mozilla  adoi korang ni  tapi  Encik andreasfendri akan jawab begini 

Untuk google chrome

"Browser yang paling ringan dan cepat. Interface-nya minimalis, jadi terlihat sangat lega. Kekurangannya ada pada fitur ekstra, seperti addons yang nyaris nol. Saya biasa pakai kalau untuk kebutuhan searching lewat Google atau disaat sedang menjalankan aplikasi berat lainnya. "

Untuk mozilla firefox

Sifatnya yang multi fungsi (berkat addons-nya), akan jadi browser pilihan utama jika ingin lebih dari sekedar browsing. Misal, pengujian web dengan addons web developer, capture halaman web (pakai FireShot), Social Networking (misal update TwitterTumblr, dll lewat interface addons), dsb. Hanya saja, Firefox cenderung boros memori, jadi terasa berat. Saya tidak suka bila untuk sekedar browsing, kurang praktis.

jap! aku nak jawab gak tapi dalam bentuk list yek
  • google chrome browser paling ringan, toolbar yang menyemak tak ade
  • mozilla , yup ia adalah browser stok nak download je..he3 sebab mozilla support  IDM 
  • kedua 2 browser ni senang nak install plugin
  • kedua-dua browser ni boleh letak theme


so?kenapa  korang nak pakai internet explorer yang

  •  lembab cam siput tu? 
  • toolbar melambak-lambak
  • browser not friendly..cett! xpaham la aq 

Microsoft security Essential
 kenapa ngan "ia"

Adess! pernah dengar tak apekebenda ni? korang jangan fikir ini macam microsoft word yek.?
so pengguna window original korang tak payahlah nak menghabiskan duit untuk membeli antivirus yang 
berada dipasaran ini (kalau korang nak jimat cam aq ni hehe) sebab microsoft da letih da wat antivirus free
aq malas la nak citer panjang korang bace je lah kat



ok da habis da aku merapu hari ni.. xlarat da nak menaipnye weiii
p/s ops jangan ngat aq curi idea org yek! 
assalamualaikum

0 komen pengulas setia:

Post a Comment

komen aje la dan sila tinggalkan jejak link anda kat sini